Monday, October 4, 2010

Incoming Airsoft Game!!

Berikut merupakan senario2 yang bakal dilalui oleh airsofter2 jika kelab berjaya ditubuhkan..ni just planing je la kan.. Kita akan sewa satu resort then adakan game besar mcm ni (Idea ni mungkin menyerupai idea sesiapa sahaja yang kaki dalam mengatur strateri peperangan)...

1. Team A akan menaiki Boat dari jeti berhampiran..dan akan bertempur dengan team Marshal (just untuk menghidupkan situasi sahaja).



2. Separuh daripada Team B akan berkubu di persisiran pantai.


dan separuh lagi daripada Team B akan mengawal Hostage (presiden).



3. Objektif utama adalah menyelamatkan Hostage (Presiden) manakala objektif kedua adalah memusnahkan kubu Team B. AWAS!!!! anda mungkin terkeliru dengan anggota Team B yang menyamar sebagai hostage!!.

4. Hostage (Presiden) hendaklah dibawa ke jeti menaiki bot.


Team A dan Team B akan bertukar kedudukan diantara satu sama lain selepas game tamat.. so kedua dua pihak dapat merasai situasi2 yang berlainan..


Walaubagaimana pun ini merupakan idea sahaja..takde kena mengena dgn yg masih hidup ataupun yang "masih" mati.. Mungkin untuk game ni, Paintball BB Pallet akan dibekalkan (terhad) tetapi pada yang nak lebih tu boleh gak kalo nak beli sendiri.. yang pasti untuk game macam ni Kelab takkan bekalkan Airsoft pasal warranty Airsoft leh terjejas (masuk air ke...pasir ke...batu ke..ketam ke...)

2 comments:

  1. Nice idea! I suggest starting out small such as small skirmishes, CTF maybe?

    Large scale like dis is awesome but need lotsa manpower, control and coordination...

    anyhow, this is a good start!

    ZACK

    ReplyDelete
  2. awesomenesss...we had this in an army camp few months back. The difference was..instead of sea, kita orang melintasi tasik besar..hehe. It was a paintball big game anyway

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.